Kulturális kampányok taroltak az idei Effie-n
HD sikerek a 13. Effie-n
Ismét megdőlt minden rekord, az idei Effie-n a korábbiaknál is több, 147 pályázat indult. 92 nevezés jutott döntőbe, a november 7-i, a felújított Vigadóban megrendezett nagyszabású gálaesten pedig 53 Effie díj kelt el. Az est sztárja a Katona József Színház Gifszínház kampánya volt, 2 arany és egy ezüst mellett a platina Effie-t is elnyerve. A társadalmi célú kampányok kategóriában idén bronznál fényesebb díjat nem osztott a zsűri, a Baráthegyi Alapítvány 1%-os kampánya úgy jutott mégis arany Effie-hez, hogy azt a kereskedelmi célú kampányokkal folytatott kiélezett versenyben, a hosszú távú hatékonyság kategóriában érdemelte ki.
A leghatékonyabb és a legeredményesebb ügynökség a 2014-es Effie-n a Young and Rubicam volt, 7 Effie díjat kaptak, ebből négyet a Katona József Színház számára készített Gifszínház kampány jóvoltából. Kiemelkedően szerepeltek a Heineken Hungária, a Vodafone és a Magyar Állami Operaház kampányai is.
Az Effie díjakat ugyanazon ponthatárok szerint osztják ki, így fordulhat elő, hogy egy-egy kategórián belül a pályázók csak aranyat vagy éppen csak bronzot kapnak. Ez történt idén a társadalmi célú reklámokkal is, ahol ezúttal bronznál jobb eredmény nem született, igaz abból hármat is kiosztottak: a Bátor Tábor és az Országos Mentőszolgálat Alapítvány szja 1%-os kampányai mellett az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség "Te szedd!" akciója kapott még bronzot. Az idei gálán sem maradt azonban arany nélkül a civil szféra, a Baráthegyi Alapítványt az elmúlt 5 év kiemelkedő szja 1%-os kampányeredményeiért a hosszú távú hatékonyság kategóriában jutalmazta arany Effie-vel a több mint 100 fős szakmai zsüri.
"A Baráthegyi története igazolja, érdemes kitartani a hosszú távú stratégia mellett, a következetes kommunikációs befektetés meghozza gyümölcsét, fontos elismerés számunkra, hogy az eredményeink a kereskedelmi célú kampányokkal történő összevetésben is megállják a helyüket" - véli Miha Tamás, civil kommunikációs szakember, az ügyfeleivel, köztük a Baráthegyi Alapítvánnyal közösen két díjat is elnyerő Human Dialog Kft. ügyvezetője.
A Baráthegyi már harmadik éve nyer díjakat az Effie-n szja 1%-os kampányaival, most először kapott viszont aranyat, méghozzá az elmúlt 5 év sikerei okán. Az alapítvány eredményei egyre jobbak, a 716. helyről a 21.-re ugrott a legtöbb szja 1%-ot szerző civilszervezetek toplistáján, a vakvezető kutyaképzés javára adójukat felajánlók száma 183 főről 6143-ra emelkedett, az alapítvány bevétele tavaly 26,5 millió forint fölé nőtt.
Ez a hír a 13. Effie díjátadó gálaestjéről a mediainfo.hu-n jelent meg.


