2019. augusztus 30. Fb Sharing

2019-et jubileumi évszámnak tekinthetjük a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségével (MVGYOSZ) közös együttműködésünk idővonalán. A mailing kampányaiban is transzparens szervezet mára közel 40.000 fős elkötelezett támogatói bázissal büszkélkedhet, ami jól tükrözi kommunikációs törekvéseik sikerességét.

Kevés olyan, a Szövetség sokrétű tevékenységéből adódó téma létezik, amit kampányainkban az elmúlt 10 év során ne érintettünk volna. A látássérültek életminőségének javítását zászlajára tűző civilszervezet az akadálymentesség számos területén képviseli az érintettek érdekeit, legyen szó hangoskönyvtár fejlesztésről, kulturális programokról, a vakok tájékozódását, életvitelét megkönnyítő akadálymentesített eszközökről, vagy épp a vakvezetőkutyák kiképzéséről.

 

 

Utóbbihoz kapcsolódott az egyik idei direct mailing kampányunk, amelyben a vakvezetőkutyák úgynevezett egészségügyi alapjának létrehozásához és működtetéséhez gyűjtöttünk adományt. Az MVGYOSZ 1978 óta képez ki vakvezetőkutyákat. Az, hogy egyre több kutya kiképzéséhez tudnak megfelelő anyagi hátteret biztosítani, többek között a nagylelkű támogatók hozzájárulásával lehetséges.

A vakvezetőkutyákkal foglalkozó kampányok sikeresek és szerethetők, ami nem is meglepő. Az emberek fogékonyak és érzékenyek a témára, hiszen nap mint nap szembejön az utcán egy látássérült gazdi az okos és szép kutyájával. Együttérzést, ugyanakkor tiszteletet váltanak ki, a vakvezetőkutya jelenléte kézzelfogható eredmény a támogató szemében.

 

 

A kutyák kiképzésével járó felelősség azonban túlmutat azon, hogy egyévesen, a közlekedésbiztonsági vizsga sikeres teljesítésével átadják őket a látássérülteknek. A Vakok Szövetsége élete végéig gondját viseli a kutyáknak. Ennek egyik kulcsfontosságú része az egészségügyi ellátás: az esetleges balesetek, műtétek költségei, amelyet a gazdák nem minden esetben tudnak előteremteni; vizsgálatok díjai, gyógyszerek, vagy éppen a 6 évesnél fiatalabb kutyák számára köthető egészségügyi biztosítás finanszírozása.

A direct mailing hírlevél felépítése - bár formáját tekintve idővel átesett néhány ráncfelvarráson – ezúttal is a közvetlen, személyes történeten keresztül hat. A koncepció része, hogy minden hírlevélben megjelenik „a” látássérült, akinek a történetén keresztül könnyebben megértheti az adományozó, miért fontos, hogy az ügy mellé álljon. A levél kiegészül az aktuális programot érintő tájékoztatással, egészség rovattal és a Szövetség életében történt sikerekről, eredményekről szóló beszámolóval, megvalósult vagy tervben lévő projektekkel.

Természetesen a Call-to-Action, azaz a támogatásra felhívás elengedhetetlen kelléke a hírlevélnek, amely ennél a kampánynál is igen magas, 18,5 %-os válaszadási arányt eredményezett.